Tuesday, March 13, 2012

Kolm vaba koolipäeva!

Eelmisel nädalal, 7.-9. märtsil, ei toimunud Lilleküla koolis nagu ka paljudes teistes Eesti koolides õppetöö, kuna kooliõpetajad otsustasid streikida. Meie koolist käisid streikimas enamus pedagoogid, kuid siiski oli ka neid õpetajaid, kes otsustasid mitte streikida ja selle tõttu said õpilased kolmapäeval ja neljapäeval suusatamas käia.  
Pidasime kinni ka mõned inimesed meie koolist, et teha nendega intervjuu:

Õpilane Mihkel Murd:                                  
Kuidas streik teid mõjutas?
Streigi tõttu ei pidanud ma 3 päeva koolis käima, aga selle eest pidin neljapäeval jalgsi suusatama minema.


Kas käisite linnas streigil või jälgisite seda muul viisil?
Linnas ma ei käinud ,aga jälgisin streiki televisiooni vahendusel.


Kas ja kuidas mõjutas streik teie õppetööd?
Streik tõi kerge pausi õppimisse, mille tõttu oli natuke rohkem aega.

Mis te arvate, kas streigist oli kasu?
Eks ikka, kuna tänu sellele inimesed mõistavad, kui raske on õpetaja elu.



Õpetaja Meeri Sild:
Kuidas streik teid mõjutas?
Hea meel, et sellest rääkima hakati, kuid ma arvan, et ei oleks pidanud nii palju palgast rääkima, vaid rohkem õpetajate liigsest koormusest.


Kas käisite linnas streigil või jälgisite seda muul viisil?
Jälgisin seda televisiooni vahendusel, kuna olin haige.

Juhul, kui te oleksite käinud demonstratsioonil, mida oleksite oma loosungile kirjutanud?
„Töö väärib oma palka“


Milline loosung, mida te nägite, meeldis teile kõige rohkem?
Kahjuks ei osa vastata.


Mis te arvate, kas streigist oli kasu?See on kahe otsaga asi, osalt oli kasu, sest sellest teemast räägitakse nüüd rohkem, aga lähenemine on vale, sest otsitakse raha, mida õpetajatele anda, aga mitte võimalusi vähendada õpetajate töökoormust.



Kooli õde Maris Viisimaa:
Kuidas streik teid mõjutas?
Kuna mina olen meditsiinitöötaja, siis osalesin toetusstreigis, kuna olen hinges õpetajate poolt.

Kas käisite linnas streigis või jälgisite seda muul moel?
Ei käinud, jälgisin seda muul moel.

Kas ja kuidas mõjutas streik teie tööd?
Olin tööl nagu alati ja olin valmis inimesi abistama.

Kas teie arvates oli streigist ka kasu?
Ma loodan, et oli kasu.

Kas eelmise nädala streigid olid õigustatud?
Ma arvan, et õpetajate streik oli õigustatud, aga transporditöötajate streik ei olnud minu meelest õigustatud, sest vähendas õpetajatele suunatud tähelepanu.

Tekst ja intervjuu : Indrek H.
Redigeerija: Lisa L.

No comments:

Post a Comment